Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Moderator: Moderatoren Forum 3

Antworten
Benutzeravatar
BrageForseti
Beiträge: 853
Registriert: Montag 20. April 2009, 22:59

Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von BrageForseti »

Im Internet (Berliner Zeitung): Tumulte bei Anhörung für neuen CIA-Chef | Politik - Berliner Zeitung
Vor dem US-Senat hat der designierte CIA-Chef John Brennan die Drohnen-Einsätze der USA verteidigt. Der Vertraute von Präsident Obama musste sich nicht nur der Kritik von Senatoren, sondern auch der von Demonstranten stellen. Eigentlich sollte es bei der Anhörung um die Besetzung des CIA-Chefpostens gehen, doch sie war vor allem ein Verhör über Amerikas Drohnenkrieg.
Der voraussichtlich neue Direktor des US-Geheimdienstes CIA hat die umstrittenen Drohnenangriffe im Ausland verteidigt (...)
Brennan gilt als Chefstratege der geheimen Angriffe mit den unbemannten Flugzeugen in Ländern wie Somalia, Pakistan und dem Jemen. Dabei wurden auch US-Bürger getötet. (...)
„Obama sagt nicht einmal dem Kongress, in welchen Ländern wir Kinder töten“, rief eine Frau. Sie verwies darauf, dass laut Menschenrechtlern die meisten Opfer der Angriffe unschuldige Zivilisten seien, die als „Kollateralschaden“ in Kauf genommen würden. Brennen meinte, der Tod Unschuldiger bereite der Regierung sehr viel „Pein“.

Ebenfalls im Netz: Tumulte bei Anhörung für neuen CIA-Chef | Politik - Frankfurter Rundschau
Obama hatte bereits vor der Sitzung auf wachsende Kritik gegen seine Informationspolitik reagiert. Er stellte dem Ausschuss bisher geheime Dokumente über die Angriffe auf US-Bürger im Ausland zur Verfügung. Es handele sich um ausführliche juristische Einschätzungen zur Rechtmäßigkeit, gab das Weiße Haus bekannt. Kommentatoren werteten den Vorstoß als Unterstützung für Brennan. Kritiker werfen der Regierung unter anderem vor, im Jahr 2011 ohne Gerichtsbeschluss den Befehl zur Tötung von Anwar al-Awlaki, einen Al-Kaida-Prediger mit US-Pass, gegeben zu haben.
Die ersten Drohneneinsätze gab es zwar bereits in der Amtszeit von Obamas Vorgänger George W. Bush, doch seit dem Regierungswechsel im Januar 2009 wurde die Zahl der Angriffe massiv erhöht. Die Regierung sieht die Attacken gegen Terroristen als rechtmäßig an, weil sie sich im Kriegszustand mit Al-Kaida und deren verbündeten Gruppen befinde. (dpa)
-----------------
Den meisten der US-Bürger ist wohl erst jetzt aufgefallen, dass ihre Regierung mittels Drohen fernab von jedem Recht Menschen einfach umbringt. Es gibt keine Anklage keinen Prozess, ein Verdacht Terrorist zu sein genügt. Jahrelang hat das in den USA fast niemand interessiert - es handelte sich ja nicht um Amerikaner, um US-Büger. Nun, US-Bürger sind halt Menschen, andere sind eher keine Menschen.

BrageForseti
Die Gedanken sind frei ...
(Deutsches Volkslied)
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

Die Regierung ist ja rechtlich beraten und hält die Ansicht offenkundig für wasserdicht, dass Kampfeinsätze abgedeckt sind.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

DarkLightbringer » 11. Feb 2013, 14:26 hat geschrieben:Die Regierung ist ja rechtlich beraten und hält die Ansicht offenkundig für wasserdicht, dass Kampfeinsätze abgedeckt sind.
Problematisch ist in erster Linie, dass ein bloßer Terrorismusverdacht eines hohen Regierungsmitglieds ausreichend sein soll, jemanden ohne jeglichen Prozess hinzurichten.

Wenn man dazu noch bedenkt, dass von seiten hoher Regierungsmitglieder auch Abtreibungsgegner und Waffenrechtler gerne als Terroristen dargestellt werden...
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 15:43 hat geschrieben: Problematisch ist in erster Linie, dass ein bloßer Terrorismusverdacht eines hohen Regierungsmitglieds ausreichend sein soll, jemanden ohne jeglichen Prozess hinzurichten.

Wenn man dazu noch bedenkt, dass von seiten hoher Regierungsmitglieder auch Abtreibungsgegner und Waffenrechtler gerne als Terroristen dargestellt werden...
Zwei Präsidenten haben den Verteidigungsfall festgestellt, womit Kampfeinsätze durchgeführt werden können. Die Frage der dabei verwendeten Gerätschaften ist erstmal nebensächlich. Wenn eine Gewehrkugel im Kampfeinsatz abgefeuert wird, findet auch nicht zuvor ein "Gerichtsprozess" statt.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
Joker
Beiträge: 11944
Registriert: Montag 18. Mai 2009, 19:40

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Joker »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 15:43 hat geschrieben: Problematisch ist in erster Linie, dass ein bloßer Terrorismusverdacht eines hohen Regierungsmitglieds ausreichend sein soll, jemanden ohne jeglichen Prozess hinzurichten.

Wenn man dazu noch bedenkt, dass von seiten hoher Regierungsmitglieder auch Abtreibungsgegner und Waffenrechtler gerne als Terroristen dargestellt werden...
Ganz zweifellos bist du davon überzeugt das dich die Regierung mit Kampfdrohnen jagd weil du Abtreibungsgegner und Waffenrechtler bist.

Das ist zwar bekloppt ,vollkommen bekloppt.
Zuletzt geändert von Mind-X am Montag 11. Februar 2013, 18:58, insgesamt 1-mal geändert.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

DarkLightbringer » 11. Feb 2013, 14:51 hat geschrieben:Zwei Präsidenten haben den Verteidigungsfall festgestellt, womit Kampfeinsätze durchgeführt werden können. Die Frage der dabei verwendeten Gerätschaften ist erstmal nebensächlich. Wenn eine Gewehrkugel im Kampfeinsatz abgefeuert wird, findet auch nicht zuvor ein "Gerichtsprozess" statt.
Die Drohnenangriffe finden aber größtenteils außerhalb von Kriegsgebieten statt.

Wird in dem white paper ein Einsatz von Drohnen im Inland ausgeschlossen?
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Joker » 11. Feb 2013, 14:53 hat geschrieben: Ganz zweifellos bist du davon überzeugt das dich die Regierung mit Kampfdrohnen jagd weil du Abtreibungsgegner und Waffenrechtler bist.
Nein. Davon bin ich nicht überzeugt.

Es geht darum, was nach dieser Rechtsauffassung theoretisch möglich wäre.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Interessant finde ich auch, dass die gleichen Leute, die es für verfassungswidrig und ein Verbrechen hielten, Terrorismusverdächtige ohne Prozess auf Guantanamo festzuhalten,
nun auf einmal kein Problem darin sehen, Terrorismusverdächtige ohne Prozess hinzurichten...
Zuletzt geändert von USA TOMORROW am Montag 11. Februar 2013, 15:10, insgesamt 1-mal geändert.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 16:01 hat geschrieben: Die Drohnenangriffe finden aber größtenteils außerhalb von Kriegsgebieten statt.

Wird in dem white paper ein Einsatz von Drohnen im Inland ausgeschlossen?
Du meinst Pakistan? Und inwiefern ist das unzulässig?

Der Einsatz von Militär im Inland dürfte gewissen Beschränkungen unterliegen.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

DarkLightbringer » 11. Feb 2013, 15:11 hat geschrieben:Du meinst Pakistan?
Pakistan, Jemen, Somalia...

Inwiefern das (un)zulässig ist, ist ja die Frage. Die Tötung amerikanischer Staatsbürger ohne jeglichen Prozess dürfte zumindest mit dem 5. Verfassungszusatz kollidieren.

Wenn sich aber tatsächlich die Rechtsauffassung durchsetzt, dass die Regierung jeden, den ein hoher Regierungsbeamter des Terrorismus verdächtigt, hinrichten darf, hielte ich das doch für äußerst fragwürdig.
Zuletzt geändert von USA TOMORROW am Montag 11. Februar 2013, 15:46, insgesamt 1-mal geändert.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

DarkLightbringer » 11. Feb 2013, 15:11 hat geschrieben:Der Einsatz von Militär im Inland dürfte gewissen Beschränkungen unterliegen.
The president, it claims, "retains authority to use force against al-Qaida and associated forces outside the area of active hostilities". In other words: there are, subject to the entirely optional "feasibility of capture" element, no geographic limits to the president's authority to kill anyone he wants. This power applies not only to war zones, but everywhere in the world that he claims a member of al-Qaida is found.
http://www.guardian.co.uk/commentisfree ... t-doj-memo
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Umetarek
Beiträge: 17452
Registriert: Dienstag 3. Juni 2008, 07:24
user title: auf dem Weg zur Wüste...
Wohnort: Pfalz

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Umetarek »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 14:43 hat geschrieben: Problematisch ist in erster Linie, dass ein bloßer Terrorismusverdacht eines hohen Regierungsmitglieds ausreichend sein soll, jemanden ohne jeglichen Prozess hinzurichten.

Wenn man dazu noch bedenkt, dass von seiten hoher Regierungsmitglieder auch Abtreibungsgegner und Waffenrechtler gerne als Terroristen dargestellt werden...
Richtig, das ist bedenklich und was ist dein Mittel dagegen? Drohnen für jedermann?
Mutter des Wahnsinns und Harmoniebeauftragte des Forums, sowie geprüfte Völkermörderin!
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Umetarek » 11. Feb 2013, 16:14 hat geschrieben: Richtig, das ist bedenklich und was ist dein Mittel dagegen? Drohnen für jedermann?
Ich habe die Hoffnung, dass sich diese Rechtsauffassung nicht durchsetzt.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Joker
Beiträge: 11944
Registriert: Montag 18. Mai 2009, 19:40

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Joker »

Umetarek » Mo 11. Feb 2013, 17:14 hat geschrieben: Richtig, das ist bedenklich und was ist dein Mittel dagegen? Drohnen für jedermann?
Ein Drohnenangriff ist ein Luftangriff.
Und der "Pilot" der Drohne sieht sein Ziel weitaus genauer als ein Kampfpilot ,Geschützstellung oder der Abschuss einer hundert Kilometer entfernten Missile wo Zielvorgaben ausschließlich als abstrakte Koordinaten vorliegen.
Das ist auch keine Hinrichtung von kriminellen ,das ist der Kampf gegen einen Feind der den Krieg erklärt hat.
Eine Drohne ist das gleiche wie ein Sniper der im Krieg das ihn vorgegebene Ziel ins Visier nimmt.
Eine drohne ist Krieg wie er seit je her geführt wird ,das ist nix neues.
Benutzeravatar
Joker
Beiträge: 11944
Registriert: Montag 18. Mai 2009, 19:40

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Joker »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 17:20 hat geschrieben: Ich habe die Hoffnung, dass sich diese Rechtsauffassung nicht durchsetzt.
Du stehst eher auf die Martialischen Auftritte wo tausende Panzer mit aufgepflanzter Flagge durch wüste preschen.
Und tausende Mütter daheim ihre Söhne beweinen die in der Wüste ihr Leben lassen.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Joker » 11. Feb 2013, 16:32 hat geschrieben: Du stehst eher auf die Martialischen Auftritte wo tausende Panzer mit aufgepflanzter Flagge durch wüste preschen.
Und tausende Mütter daheim ihre Söhne beweinen die in der Wüste ihr Leben lassen.
Wie wäre es, wenn du einfach meine Beiträge lesen würdest, als mir irgendwelche Dinge zu unterstellen?

Ich habe kein Problem mit dem Einsatz von Drohnen im Krieg. Ganz im Gegenteil.

Hier geht es aber um die Frage, ob der bloße Verdacht eines hohen Regierungsmitglieds ausreicht, um überall auf der Welt eigene Staatsbürger per Drohnenangriff hinzurichten.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Joker
Beiträge: 11944
Registriert: Montag 18. Mai 2009, 19:40

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Joker »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 17:34 hat geschrieben:

Hier geht es aber um die Frage, ob der bloße Verdacht eines hohen Regierungsmitglieds ausreicht, um überall auf der Welt eigene Staatsbürger per Drohnenangriff hinzurichten.
Genau das ist ja die dümmliche Verschwörungstheorie.
Das kann ein xbeliebiges Regierungsmitglied genausowenig wie einen Zerstörer einen Missile Abschuss zu befehlen.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Joker » 11. Feb 2013, 16:42 hat geschrieben: Genau das ist ja die dümmliche Verschwörungstheorie.
Du meinst das veröffentlichte white paper ist eine Fälschung?
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Joker
Beiträge: 11944
Registriert: Montag 18. Mai 2009, 19:40

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Joker »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 17:44 hat geschrieben: Du meinst das veröffentlichte white paper ist eine Fälschung?
Nein ,es ist einfach nur mal wieder die typische ,dümmliche Interpretation ***.
Zuletzt geändert von Mind-X am Montag 11. Februar 2013, 19:00, insgesamt 1-mal geändert.
Grund: ad personam
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Joker » 11. Feb 2013, 16:47 hat geschrieben: Nein ,es ist einfach nur mal wieder die typische ,dümmliche Intepretierung
Hast du den Text überhaupt mal gelesen?
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Tantris
Beiträge: 37991
Registriert: Sonntag 22. Juni 2008, 09:13
user title: Sihanoukville

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Tantris »

Umetarek » Mo 11. Feb 2013, 17:14 hat geschrieben: Richtig, das ist bedenklich und was ist dein Mittel dagegen? Drohnen für jedermann?
Ich versteh usatom eher so, dass er erwartet, dass sich die politiker jetzt alle gegenseitig umbringen, weil die einen ja die anderen für terroristen, neber, moslems, todesstrafen fans oder verfechter des rechts von minderjährigen auf kriegswaffen in dicht besiedelten gegenden (das meint der bub vermutlich mit ¨waffenrechtler¨) sind.

Nur.... Was wäre daran jetzt so schlimm?
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Tantris » 11. Feb 2013, 16:58 hat geschrieben:
Ich versteh usatom eher so, dass er erwartet, dass sich die politiker jetzt alle gegenseitig umbringen, weil die einen ja die anderen für terroristen, neber, moslems, todesstrafen fans oder verfechter des rechts von minderjährigen auf kriegswaffen in dicht besiedelten gegenden (das meint der bub vermutlich mit ¨waffenrechtler¨) sind.
Aus welchem meiner Beiträge willst du das heraus gelesen haben?

Und wer ist für dich ein verfechter des rechts von minderjährigen auf kriegswaffen in dicht besiedelten gegenden?
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Falls jemand Interesse am eigentlichen Thema hat, hier das white paper im Wortlaut:

DEPARTMENT OF JUSTICE WHITE PAPER

Lawfulness of a Lethal Operation Directed Against a U.S. Citizen Who Is a Senior Operational Leader of Al-Qa'ida or An Associated Force

This white paper sets forth a legal framework for considering the circumstances in which the U.S. government could use lethal force in a foreign country outside the area of active hostilities against a U.S. citizen who is a senior operational leader of al-Qa'ida or an associated force[1] of al-Qa'ida—that is, an al-Qa'ida leader actively engaged in planning operations to kill Americans. The paper does not attempt to determine the minimum requirements necessary to render such an operation lawful; nor does it assess what might be required to render a lethal operation against a U.S. citizen lawful in other circumstances, including an operation against enemy forces on a traditional battlefield or an operation against a U.S. citizen who is not a senior operational leader of such forces. Here the Department of Justice concludes only that where the following three conditions are met, a U.S. operation using lethal force in a foreign country against a U.S. citizen who is a senior operational leader of al-Qa'ida or an associated force would be lawful: (1) an informed; high level official of the U.S. government has determined that the targeted individual poses an imminent threat of violent attack against the United States; (2) capture is infeasible, and the United States continues to monitor whether capture becomes feasible; and (3) the operation would be conducted in a manner consistent with applicable law of war principles. This conclusion is reached with recognition of the extraordinary seriousness of a lethal operation by the United States against a U.S. citizen, and also of the extraordinary seriousness of the threat posed by senior operational al-Qa'ida members and the loss of life that would result were their operations successful.

The President has authority to respond to the imminent threat posed by al-Qa'ida and its associated forces, arising from his constitutional responsibility to protect the country, the inherent right of the United States to national self defense under international law, Congress's authorization of the use of all necessary and appropriate military force against this enemy, and the existence of an armed conflict with al-Qa'ida under international law. Based on these authorities, the President may use force against al-Qa'ida and its associated forces. As detailed in this white paper, in defined circumstances, a targeted killing of a U.S. citizen who has joined al-Qa'ida or its associated forces would be lawful under U.S. and international law. Targeting a member of an enemy force who poses an imminent threat of violent attack to the United States is not unlawful. It is a lawful act of national self defense. Nor would it violate otherwise applicable federal laws barring unlawful killings in Title 18 or the assassination ban in Executive Order No 12333. Moreover, a lethal operation in a foreign nation would be consistent with international legal principles of sovereignty and neutrality if it were conducted, for example, with the consent of the host nation's government or after a determination that the host nation is unable or unwilling to suppress the threat posed by the individual targeted.

Were the target of a lethal operation a U.S. citizen who may have rights under the Due Process Clause and the Fourth Amendment, that individual's citizenship would not immunize him from a lethal operation. Under the traditional due process balancing analysis of Mathews v. Eldridge, we recognize that there is no private interest more weighty than a person's interest in his life. But that interest must be balanced against the United States' interest in forestalling the threat of violence and death to other Americans that arises from an individual who is a senior operational leader of al-Q'aida or an associated force of al-Q'aida and who is,engaged in plotting against the United States.

The paper begins with a brief summary of the authority for the use of force in the situation described here, including the authority to target a U.S. citizen having the characteristics described above with lethal force outside the area of active hostilities. It continues with the constitutional questions, considering first whether a lethal operation against such a U.S. citizen would be consistent with the Fifth Amendment's Due Process Clause, U.S. Const, amend. V. As part of the due process analysis, the paper explains the concepts of "imminence," feasibility of capture, and compliance with applicable law of war principles. The paper then discusses whether such an operation would be consistent with the Fourth Amendment's prohibition on unreasonable seizures, U.S. Const, amend. IV; It concludes that where certain conditions are met, a lethal operation against a U.S. citizen who is a senior operational leader of al-Qa'ida or its associated forces—a terrorist organization engaged in constant plotting against the United States, as well as an enemy force with which the United States is in a congressionally authorized armed conflict—and who himself poses an imminent threat of violent attack against the United States, would not violate the Constitution. The paper also includes an analysis concluding that such an operation would not violate certain criminal provisions prohibiting the killing of U.S. nationals outside the United States; nor would it constitute either the commission of a war crime or an assassination prohibited by Executive Order 12333.

I.

The United States is in an armed conflict with al-Qa'ida and its associated forces, and Congress has authorized the President to use all necessary and appropriate force against those entities. See Authorization for Use of Military Force ("AUMF"), Pub. L. No. 107-40, § 2(a), 115 Stat. 224, 224 (2001). In addition to the authority arising from the AUMF, the President's use of force against al-Qa'ida and associated forces is lawful under other principles of U.S. and international law, including the President's constitutional responsibility to protect the nation and the inherent right to national self defense recognized in international law (see, e.g., U.N. Charter art. 51). It was on these bases that the United States responded to the attacks of September 11,2001, and "[t]hese domestic and international legal authorities continue to this day." Harold Hongju Koh, Legal Adviser, U.S. Department of State, Address to the Annual Meeting of the American Society of International Law: The Obama Administration and International Law (Mar. 25,2010) ("2010 Koh ASIL Speech").

Any operation of the sort discussed here would be conducted in a foreign country against a senior operational leader of al-Qa'ida or its associated forces who poses an imminent threat of violent attack against the United States. A use of force under such circumstances would be justified as an act of national self-defense. In addition, such a person would be within the core of individuals against whom Congress has authorized the use of necessary and appropriate force. The fact that such a person would also be a U.S. citizen would not alter this conclusion. The Supreme Court has held that the military may constitutionally use force against a U.S. citizen who is a part of enemy forces. See Hamdi, 542 U.S. 507, 518 (2004) (plurality opinion); id. at 587, 597 (Thomas, J., dissenting); Ex Parte Quirin, 317 U.S. at 37-38. Like the imposition of military detention, the use of lethal force against such enemy forces is an "important incident of war." Hamdi, 542 U.S. at 518 (plurality opinion) (quotation omitted). See, e.g., General Orders No. 100: Instructions for the Government of Armies of the United States in the Field ¶ 15 (Apr. 24, 1863) ("[military necessity admits of all direct destruction of life or limb of armed enemies") (emphasis omitted); International Committee of the Red Cross, Commentary on the Additional Protocols of 8 June 1977 to the Geneva Conventions of 12 Aug. 1949 and Relating to the Protection of Victims of Non-International Armed Conflicts (Additional Protocol II) § 4789 (1987) ("Those who belong to armed forces or armed groups may be attacked at any time."); Yoram Dinstein, The Conduct of Hostilities Under the Law of International Armed Conflict 94 (2004) ("When a person takes up arms or merely dons a uniform as a member of the armed forces, he automatically exposes himself to enemy attack."). Accordingly, the Department does not believe that U.S. citizenship would immunize a senior operational leader of al-Qa'ida or its associated forces from a use of force abroad authorized by the AUMF or in national self-defense.

In addition, the United States retains its authority to use force against al-Qa'ida and associated forces outside the area of active hostilities when it targets a senior operational leader of the enemy forces who is actively engaged in planning operations to kill Americans. The United States is currently in a non-international armed conflict with al-Qa'ida and its associated forces. See Hamdan v. Rumsfeld, 548 U.S. 557, 628-31 (2006) (holding that a conflict between a nation and a transnational non-state actor, occurring outside the nation's territory, is an armed conflict "not of an international character" (quoting Common Article 3 of the Geneva Conventions) because it is not a "clash between nations"). Any U.S. operation would be part of this non-international armed conflict, even if it were to take place away from the zone of active hostilities. See John O. Brennan, Assistant to the President for Homeland Security and Counterterrorism, Remarks at the Program on Law and Security, Harvard Law School: Strengthening Our Security by Adhering to Our Values and Laws (Sept. 16, 2011) ("The United States does not view our authority to use military force against al-Qa'ida as being restricted solely to 'hot' battlefields like Afghanistan."). For example, the AUMF itself does not set forth an express geographic limitation on the use of force it authorizes. See Hamdan, 548 U.S. at 631 (Kennedy, J., concurring) (what makes a non-international armed conflict distinct from an international armed conflict is "the legal status of the entities opposing each other"). None of the three branches of the U.S. Government has identified a strict geographical limit on the permissible scope of the AUMF's authorization. See, e.g., Letter for the Speaker of the House of Representatives and the President Pro Tempore of the Senate from the President (June 15, 2010) (reporting that the armed forces, with the assistance of numerous international partners, continue to conduct operations "against al-Qa'ida terrorists," and that the United States has "deployed combat-equipped forces to a number of locations in the U.S. Central... Command area[] of operation in support of those [overseas counter-terrorist] operations"); Bensayah v. Obama, 610 F.3d 718, 720, 724-25, 727 (D.C. Cir. 2010) (concluding that an individual turned over to the United States in Bosnia could be detained if the government demonstrates he was part of al-Qa'ida); al-Adahi v. Obama, 613 F.3d 1102,1003,11U (D.C. Cir. 2010) (noting authority under AUMF to detain individual apprehended by Pakistani authorities in Pakistan and then transferred to U.S. custody)

Claiming that for purposes of international law, an armed conflict generally exists only when there is "protracted armed violence between governmental authorities and organized armed groups," Prosecutor v. Tadic, Case No. IT-94-1AR72, Decision on the Defence Motion for Interlocutory Appeal on Jurisdiction, 70 (Int'l Crim. Trib. for the Former Yugoslavia, App. Chamber Oct. 2,1995), some commenters have suggested that the conflict between the United States and al-Qa'ida cannot lawfully extend to nations outside Afghanistan in which the level of hostilities is less intense or prolonged than in Afghanistan itself. See e.g., Mary Ellen O'Connell, Combatants and the Combat Zone, 43 U. Rich. L. Rev. 845,857-59 (2009). There is little judicial or other authoritative precedent that speaks directly to the question of the geographic scope of a non-international armed conflict in which one of the parties is a transnational, non-state actor and where the principal theater of operations is not within the territory of the nation that is a party to the conflict. Thus, in considering this potential issue, the Department looks to principles and statements from analogous contexts.

The Department has not found any authority for the proposition that when one of the parties to an armed conflict plans and executes operations from a base in a new nation, an operation to engage the enemy in that location cannot be part of the original armed conflict, and thus subject to the laws of war governing that conflict, unless the hostilities become sufficiently intense and protracted in the new location. That does not appear to be the rule of the historical practice, for instance, even in a traditional international conflict. See John R. Stevenson, Legal Adviser, Department of State, United States Military Action in Cambodia: Questions of International Law, Address before the Hammarskjold Forum of the Association of the Bar of the City of New York (May 28,1970), in 3 The Vietnam War and International Law: The Widening Context 23,28-30 (Richard A. Falk, ed. 1972) (arguing that in an international armed conflict, if a neutral state has been unable for any reason to prevent violations of its neutrality by the troops of one belligerent Using its territory as a base of operations, the other belligerent has historically been justified in attacking those enemy forces in that state). Particularly in a non-international armed conflict, where terrorist organizations may move their base of operations from one country to another, the determination of whether a particular operation would be part of an ongoing armed conflict would require consideration of the particular facts and circumstances in each case, including the fact that transnational non-state organizations such as al-Qa'ida may have no single site serving as their base of operations. See also, e.g., Geoffrey S. Corn & Eric Talbot Jensen, Untying the Gordian Knot: A Proposal for Determining Applicability of the Laws of War to the War on Terror, 81 Temp. L. Rev. 787, 799 (2008) ("If... the ultimate purpose of the drafters of the Geneva Conventions was to prevent 'law avoidance' by developing de facto law triggers—a purpose consistent with the humanitarian foundation of the treaties—then the myopic focus on the geographic nature of an armed conflict in the context of transnational counterterrorist combat operations serves to frustrate that purpose.").[2]

If an operation of the kind discussed in this paper were to occur in a location where al-Qa'ida or an associated force has a significant and organized presence and from which al-Qa'ida or an associated force, including its senior operational leaders, plan attacks against U.S. persons and interests, the operation would be part of the non-international armed conflict between the United States and al-Qa'ida that the Supreme Court recognized in Hamdan. Moreover, such an operation would be consistent with international legal principles of sovereignty and neutrality if it were conducted, for example, with the consent of the host nation's government or after a determination that the host nation is unable or unwilling to suppress the threat posed by the individual targeted. In such circumstances, targeting a U.S. citizen of the kind described in this paper would be authorized under the AUMF and the inherent right to national self-defense. Given this authority, the question becomes whether and what further restrictions may limit its"exercise.

II.

The Department assumes that the rights afforded by Fifth Amendment's Due Process Clause, as well as the Fourth Amendment, attach to a U.S. citizen even while he is abroad. See Reid v. Covert, 354 U.S. 1, 5-6 (1957) (plurality opinion); United States v. Verdugo-Urquidez, 494 U.S. 259,269-70 (1990); see also In re Terrorist Bombings of U.S. Embassies in East Africa, 552 F.3d 157, 170 n.7 (2d-Cir. 2008). The U.S. citizenship of a leader of al-Qa'ida or its associated forces, however, does not give that person constitutional immunity from attack. This paper next considers whether and in what circumstances a lethal operation would violate any possible constitutional protections of a U.S. citizen.

A.
The Due Process Clause would not prohibit a lethal operation of the sort contemplated here. In Hamdi, a plurality of the Supreme Court used the Mathews v. Eldridge balancing test to analyze the Fifth Amendment due process rights of a U.S. citizen who had been captured on the battlefield in Afghanistan and detained in the United States, and who wished to challenge the government's assertion that he was part of enemy forces. The Court explained that the "process due in any given instance is determined by weighing 'the private interest that will be affected by the official action' against the Government's asserted interest, 'including the function involved' and the burdens the Government would face in providing greater process." Hamdi, 542 U.S. at 529 (plurality opinion) (quoting Mathews v. Eldridge, 424 U.S. 319,335 (1976)). The due process balancing analysis applied to determine the Fifth Amendment rights of a U.S. citizen with respect to law-of-war detention supplies the framework for assessing the process due a U.S. citizen who is a senior operational leader of an enemy force planning violent attacks against Americans before he is subjected to lethal targeting.

In the circumstances considered here, the interests on both sides would be weighty. See Hamdi, 542 U.S. at 529 (plurality opinion) ("It is beyond question that substantial interests lie on both sides of the scale in this case."). An individual's interest in avoiding erroneous deprivation of his life is "uniquely compelling." See Ake v. Oklahoma, 470 U.S. 68, 178 (1985) ("The private interest in the accuracy of a criminal proceeding that places an individual's life or liberty at risk is almost uniquely compelling."). No private interest is more substantial. At the same time, the government's interest in waging war, protecting its citizens, and removing the threat posed by members of enemy forces is also compelling. Cf. Hamdi, 542 U.S. at 531 (plurality opinion) ("On the other side of the scale are the weighty and sensitive governmental interests in ensuring that those who have in fact fought with the enemy during a war do not return to battle against the United States."). As the Hamdi plurality observed, in the "circumstances of war," "the risk of erroneous deprivation of a citizen's liberty in the absence of sufficient process ... is very real," id. at 530 (plurality opinion), and, of course, the risk of an erroneous deprivation of a citizen's life is even more significant. But, "the realities of combat" render certain uses of force "necessary and appropriate," including force against U.S. citizens who have joined enemy forces in the armed conflict against the United State and whose activities pose an imminent threat of violent attack against the United States - and "due process analysis need not blink at those realities." Id. at 531 (plurality opinion). These same realities must also be considered in assessing "the burdens the Government would face in providing greater process" to a member of enemy forces. Id. at 529, 531 (plurality opinion).

In view of these interests and practical considerations, the United States would be able to use lethal force against a U.S. citizen, who is located outside the United States and is an operational leader continually planning attacks against U.S. persons and interests, in at least the following circumstances: (1) where an informed, high-level official of the. U.S. government has determined that the targeted individual poses an imminent threat of violent attack against the United States; (2) where a capture operation would be infeasible—and where those conducting the operation continue to monitor whether capture becomes feasible; and (3) where such an operation would be conducted consistent with applicable law of war principles. In these circumstances, the "realities" of the conflict and the weight of the government's interest in protecting its citizens from an imminent attack are such that the Constitution would not require the government to provide further process to such a U.S. citizen before using lethal force. Cf. Hamdi, 542 U.S. at 535 (plurality opinion) (noting that the Court "accord[s] the greatest respect and consideration to the judgments of military authorities in matters relating to the actual prosecution of war, and... the scope of that discretion necessarily is wide"); id. at 534 (plurality opinion) ("The parties agree that initial captures on the battlefield need not receive the process we have discussed here; that process is due only when the determination is made to continue to hold those who have been seized.") (emphasis omitted).

Certain aspects of this legal framework require additional explication. First, the condition that an operational leader present an "imminent" threat of violent attack against the United States does not require the United States to have clear evidence that a specific attack on U.S. persons and interests will take place in the immediate future. Given the nature of, for example, the terrorist attacks on September 11, in which civilian airliners were hijacked to strike the World Trade Center and the Pentagon, this definition of imminence, which would require the United States to refrain from action until preparations for an attack are concluded, would not allow the United States sufficient time to defend itself. The defensive options available to the United States may be reduced or eliminated if al-Qa'ida operatives disappear and cannot be found when the time of their attack approaches. Consequently, with respect to al-Qa'ida leaders who are continually planning attacks, the United States is likely to have only a limited window of opportunity within which to defend Americans in a manner that has both a high likelihood of success and sufficiently reduces the probabilities of civilian causalities. See Michael N. Schmitt, State-Sponsored Assassination in International and Domestic Law, 17. Yale J. Int'l L. 609, 648 (1992). Furthermore, a "terrorist 'war' does not consist of a massive attack across an international border, nor does it consist of one isolated incident that occurs and is then past. It is a drawn out, patient, sporadic pattern of attacks. It is very difficult to know when or where the next incident will occur." Gregory M. Travalio, Terrorism, International Law, and the Use of Military Force, 18 Wis. Int'l L.J. 145, 173 (2000); see also Testimony of Attorney-General Lord Goldsmith, 660 Hansard. H.L. (April 21,2004) 370 (U.K.), available at http://www.publications.parliament.uk/p ... 421-07.htm (what constitutes an imminent threat "will develop to meet new circumstances and new threats .... It must be right that states are able to act in self-defense in circumstances where there is evidence of further imminent attacks by terrorist groups, even if there is no specific evidence of where such an attack will take place or of the precise nature of the attack."). Delaying action against individuals continually planning to kill Americans until some theoretical end stage of the planning for a particular plot would create an unacceptably high risk that the action would fail and that American casualties would result.

By its nature, therefore, the threat posed by al-Qa'ida and its associated forces demands a broader concept of imminence in judging when a person continually planning terror attacks presents an imminent threat, making the use of force appropriate. In this context, imminence must incorporate considerations of the relevant window of opportunity, the possibility of reducing collateral damage to civilians, and the likelihood of heading off future disastrous attacks on Americans. Thus, a decision maker determining whether an al-Qa'ida operational leader presents an imminent threat of violent attack against the United States must take into account that certain members of al-Qa'ida (including any potential target of lethal force) are continually plotting attacks against the United States; that al-Qa'ida would engage in such attacks regularly to the extent it were able to do so; that the U.S. government may not be aware of all al-Qa'ida plots as they are developing and thus cannot be confident that none is about to occur; and that, in light of these predicates, the nation may have a limited window of opportunity within which to strike in a manner that both has a high likelihood of success and reduces the probability of American casualties.

With this understanding, a high-level official could conclude, for example, that an individual poses an"imminent threat of violent attack against the United States where he is an operational leader of al-Qa'ida or an associated force and is personally and continually involved in planning terrorist attacks against the United States. Moreover, where the al-Qa'ida member in question has recently been involved in activities posing an imminent threat of violent attack against the United States, and there is no evidence suggesting that he has renounced or abandoned such activities, that member's involvement in al-Qa'ida's continuing terrorist campaign against the United States would. support the conclusion that the member poses an imminent threat.

Second, regarding the feasibility of capture, capture would not be feasible if it could not be physically effectuated during the relevant window of opportunity or if the relevant country were to decline to consent to a capture operation. Other factors such as undue risk to U.S. personnel conducting a potential capture operation also could be relevant. Feasibility would be a highly fact-specific and potentially time-sensitive inquiry.

Third, it is a premise here that any such lethal operation by the United States would comply with the four fundamental law-of-war principles governing the use of force: necessity, distinction, proportionality, and humanity (the avoidance of unnecessary suffering). See, e.g., United States Air Force, Targeting, Air Force Doctrine Document 2-1.9, at 88 (June 8,2006); Dinstein, Conduct of Hostilities at 16-20, 115-16, 119-23; see also 2010 Koh ASIL Speech. For example, it would not be consistent with those principles to continue an operation if anticipated civilian casualties would be excessive in relation to the anticipated military advantage. Chairman of the Joint Chiefs of Staff Instruction 5810.01D, Implementation of the DoD Law of War Program ^ 4.a, at 1 (Apr. 30,2010). An operation consistent with the laws of war could not violate the prohibitions against treachery and perfidy, which address a breach of confidence by the assailant. See, e.g., Hague Convention IV, Annex, art. 23(b), Oct. 18, 1907, 3&SJtfpff" 2277,2301-02 ("t is especially forbidden ... [t]o kill or wound treacherously individuals belonging to the hostile nation or army ...."). These prohibitions do not, however, categorically forbid the use of stealth or surprise, nor forbid attacks on identified individual soldiers or officers. See U.S. Army Field Manual 27-10, The Law of Land Warfare, f 31 (1956) (article 23(b) of the Annex to the Hague Convention IV does not "preclude attacks on individual soldiers or officers of the enemy whether in the zone of hostilities, occupied territory, or else-where"). And the Department is not aware of any other law-of-war grounds precluding use of such tactics. See Dinstein, Conduct of Hostilities at 94-95, 199; Abraham D. Sofaer, Terrorism, the Law, and the National Defense, 126 Mil. L. Rev. 89, 120-21 (1989). Relatedly, "there is no prohibition under the laws of war on the use of technologically advanced weapons systems in armed conflict—such as pilotless aircraft or so-called smart bombs—as long as they are employed in conformity with applicable laws of war." 2010 KohASIL Speech. Further, under this framework, the United States would also be required to accept a surrender if it were feasible to do so.

In sum, an operation in the circumstances and under the constraints described above would not result in a violation of any due process rights.

B.
Similarly, assuming that a lethal operation targeting a U.S. citizen abroad who is planning attacks against the United States would result in a "seizure" under the Fourth Amendment, such an operation would not violate that Amendment in the circumstances posited here. The Supreme Court has made clear that the constitutionality of a seizure is determined by "balanc[ing] the nature and quality of the intrusion on the individual's Fourth Amendment interests against the importance of the governmental interests alleged to justify the intrusion." Tennessee v. Garner, 471 US. 1, 8 (1985) (internal quotation marks omitted); accord Scott v. Harris, 550 U.S. 372, 383 (2007). Even in domestic law enforcement operations, the Court has noted that "[w]here the officer has probable cause to believe that the suspect poses a threat of serious physical harm, either to the officer or to others, it is not constitutionally unreasonable to prevent escape by using deadly force." Garner, 471 U.S. at 11. Thus, "if the suspect threatens the officer with a weapon or there is probable cause to believe that he has committed a crime involving the infliction or threatened infliction of serious physical harm, deadly force may be used if necessary to prevent escape, and if, where feasible, some warning has been given." Id. at 11-12.

The Fourth Amendment "reasonableness" test is situation-dependent. Cf. Scott, 550 U.S. at 382 ("Garner did not establish a magical on/off switch that triggers rigid preconditions whenever an officer's actions constitute 'deadly force.'"). What would constitute a reasonable use of lethal force for purposes of domestic law enforcement operations differs substantially from what would be reasonable in the situation and circumstances discussed in this white paper. But at least in circumstances where the targeted person is an operational leader of an enemy force and an informed, high-level government official has determined that he poses an imminent threat of violent attack, against the United States, and those conducting the operation would carry out the operation only if capture were infeasible, the use of lethal force would not violate the Fourth Amendment. Under such circumstances, the intrusion on any Fourth Amendment interests would be outweighed by the "importance of the governmental interests [that] justify the intrusion," Garner, 471 U.S. at 8—the interests in protecting the lives of Americans.

C.
Finally, the Department notes that under the circumstances described in this paper, there exists no appropriate judicial forum to evaluate these constitutional consideration. It is well established that "[mjatters intimately related to foreign policy and national security are rarely proper subjects for judicial intervention," Haig v. Agee, 453 U.S. 280,292 (1981), because such matters "frequently turn on standards that defy judicial application," or "involve the exercise of a discretion demonstrably committed to the executive or legislature," Baker v. Can, 369 U.S. 186,211 (1962). Were a court to intervene here, it might be required inappropriately to issue an ex ante command to the President and officials responsible for operations withjrespect tovtheir specific tactical judgment to mount a potential lethal operation against a senior operational leader of al-Qa'ida or its associated forces. And judicial enforcement of such orders would require the Court to supervise inherently predictive judgments by the President and his national security advisors as to when and how to use force against a member of an enemy force against which Congress has authorized the use of force.

III.

Section 1119(b) of title 18 provides that a "person who, being a national of the United States or attempts to kill a national of the United States while such national is outside the United States but within the jurisdiction of another country shall be punished as provided under sections 1111,1112, and 1113." 18 U.S.C. § 1119(b) (2006).[3] Because the person who would be the target of the kind of operation discussed here would be a U.S. citizen, it might be suggested that section 1119(b) would prohibit such an operation. Section 1119, however, incorporates the federal murder and manslaughter statutes, and thus its prohibition extends only to "unlawful killing[s]," 18 U.S.C. §§ 1111(a), 1112(a) (2006). Section 1119 is best construed to incorporate the "public authority" justification, which renders lethal action carried out by a government official lawful in some circumstances. As this paper explains below, a lethal operation of the kind discussed here would fall within the public authority exception under the circumstances and conditions posited because it would be conducted in a manner consistent with applicable law of war principles governing the non-intemational conflict between the United States and al-Qa'ida and its associated forces. It therefore would not result in an unlawful killing.[4]

A.
Although section 1119(b) refers only to the "punishfments]" provided under sections 1111, 1112, and 1113, courts have held that section 1119(b) incorporates the substantive elements of those cross-referenced provisions of title 18. See, e.g., United States v. Wharton, 320 F.3d 526, 533 (5th Cir. 2003); United States v. White, 51 F. Supp. 2d 1008,1013-14 (E.D. Cal. 1997). Section 1111 of title 18 sets forth criminal penalties for "murder," and provides that "[m]urder is the unlawful killing of a human being with malice aforethought." 18 U.S.C. § 1111(a). Section 1112 similarly provides criminal sanctions for "[m]anslaughter," and states that "[mjanslaughter is the unlawful killing of a human being without malice:" Id.§ 112(a). Section 1113 provides criminal penalties for "attempts to commit murder or manslaughter." Id. § 1113. It is therefore clear that section 1119(b) bars only "unlawful killing."

Guidance as to the meaning of the phrase "unlawful killing" in sections 1111 and 1112—and thus for purposes of section 1119(b)—can be found in the historical understandings of murder and manslaughter. That history shows that states have long recognized justifications and excuses to statutes criminalizing "unlawful" killings.[5] One state court, for example, in construing that state's murder statute, explained that "the word 'unlawful' is a term of art" that "connotes a homicide with the absence of factors of excuse or justification." People v. Frye, 10 Cal. Rptr. 2d 217,221 (Cal. Ct. App. 1992). That court further explained that the factors of excuse or justification in question include those that have traditionally been recognized. Id. at 221 n.2. Other authorities support the same conclusion. See, e.g., Mullaney v. Wilbur, 421 U.S. 684, 685 (1975) (requirement of "unlawful" killing in Maine murder statute meant that killing was "neither justifiable nor excusable"); cf. also Rollin M. Perkins & Ronald N. Boyce, Criminal Law 56 (3d ed. 1982) ("Innocent homicide is of two kinds, (1) justifiable and (2) excusable."). Accordingly, section 1119 does not proscribe killings covered by a justification traditionally recognized under the common law or state and federal murder statutes. "Congress did not intend [section 1119] to criminalize justifiable or excusable killings." White, 51 F. Supp. 2d at 1013.

B.
The public authority justification is well-accepted, and it may be available even in cases where the particular criminal statute at issue does not expressly refer to a public authority justification. Prosecutions where such a "public authority" justification is invoked are understandably rare, see American Law Institute Model Penal Code and Commentaries § 3.03 Comment 1, at 23-24 (1985); cf. Visa Fraud Investigation, 8 Op. O.L.C. 284, 285 n.2, 286 (1984), and thus there is little case law in which courts have^ analyzed the scope of the justification with respect to the conduct of government officials. Nonetheless, discussions in the leading treatises and in the Model Penal Code demonstrate its legitimacy. See 2 Wayne R. LaFave, Substantive Criminal Law § 10.2(b), at 135 (2d ed. 2003); Perkins & Boyce, Criminal Law at 1093 ("Deeds which otherwise would be criminal, such as taking or destroying property, taking hold of a person by force and against his will, placing him in confinement, or even taking his life, are not crimes if done with proper public authority."); see also Model Penal Code § 3.03(l)(a), (d), (e), at 22-23 (proposing codification of justification where conduct is "required or authorized by," inter alia, "the law defining the duties or functions of a public officer," "the law governing the armed services or the lawful conduct of war," or "any other provision of law imposing a public duty"); National Commission on Reform of Federal Criminal Laws, A Proposed New Federal Criminal Code § 602(1) (1971) ("Conduct engaged in by a public servant in the course of his official duties is justified when it is required or authorized by law."). And the Department's Office of Legal Counsel ("OLC") has invoked analogous rationales when it has analyzed whether Congress intended a particular criminal statute to prohibit specific conduct that otherwise falls within a government agency's authorities. See, e.g., Visa Fraud Investigation, 8 Op. O.L.C. at 287-88 (concluding that a civil statute prohibiting issuance of visa to an alien known to be ineligible did not prohibit State Department from issuing such a visa where "necessary" to facilitate an important Immigration and Naturalization Service undercover operation carried out in a "reasonable" fashion).

The public authority justification would not excuse all conduct of public officials from all criminal prohibitions. The legislature may design some criminal prohibitions to place bounds on the kinds of governmental conduct that can be authorized by the Executive. Or the legislature may enact a criminal prohibition in order to limit the scope of the conduct that the legislature has otherwise authorized the Executive to undertake pursuant to another statute. See, e.g., Nardone v. United States, 302 U.S. 379, 384 (1937) (federal statute proscribed government wiretapping). But the generally recognized public authority justification reflects that it would not make sense to attribute to Congress the intent to criminalize all covered activities undertaken by public officials in the legitimate exercise of their otherwise lawful authorities, even if Congress clearly intends to make those same actions a crime when committed by persons not acting pursuant to public authority. In some instances, therefore, the best interpretation of a criminal prohibition is that Congress intended to distinguish persons who are acting pursuant to public authority from those Who are not, even if the statute does not make that distinction express. Cf. id. at 384 (federal criminal statutes should be construed to exclude authorized conduct of public officers where such a reading "would work obvious absurdity as, for example, the application of a speed law to a policeman pursuing a criminal or the driver of a fire engine responding to an alarm").[6]

The touchstone for the analysis whether section 1119 incorporates not only justifications generally, but also the public authority justification in particular, is the legislative intent underlying this statute. Here, the statute should be read to exclude from its prohibitory scope killings that are encompassed by traditional justifications, which include the public authority justification. The statutory incorporation of two other criminal statutes expressly referencing "unlawful" killings is one indication. See supra at 10-11. Moreover, there are no indications that Congress had a contrary intention. Nothing in the text or legislative history of sections 1111-1113 of title 18 suggests that Congress intended to exclude the established public authority justification from those justifications that Congress otherwise must be understood to have imported through the use of the modifier "unlawful" in those statutes. Nor is there anything in the text or legislative history of section 1119 itself to suggest that Congress intended to abrogate or otherwise affect the availability of this traditional justification for killings. On the contrary, the relevant legislative materials indicate that, in enacting section 1119, Congress was merely closing a gap in a field dealing with entirely different kinds of conduct from that at issue here. [7]

The Department thus concludes that section 1119 incorporates the public authority justification.[8] This paper turns next to the question whether a lethal operation could be encompassed by that justification and, in particular, whether that justification would apply when the target is a U.S. citizen. The analysis here leads to the conclusion that it would.

C.
A lethal operation against an enemy leader undertaken in national self-defense or during an armed conflict that is authorized by an informed, high-level official and carried out in a manner that accords with applicable law of war principles would fall within a well established variant of the public authority justification and therefore would not be murder. See, e.g., 2 Paul H. Robinson,[Criminal Law Defenses § 148(a), at 208 (1984) (conduct that would violate a criminal statute is justified and thus not unlawful "[where the exercise of military authority relies upon the law governing the armed forces or upon the conduct of war"); 2 LaFave, Substantive Criminal Law § 10.2(c) at 136 ("another aspect of the public duty defense is where the conduct was required or authorized by 'the law governing the armed services or the lawful conduct of war'"); Perkins & Boyce, Criminal Law at 1093 (noting that a "typical instanceQ in which even the extreme act of taking human life is done by public authority" involves "the killing of an enemy as an act of war and within the rules of war"). [9]

The United States is currently in the midst of a congressionally authorized armed conflict with al-Qa'ida and associated forces, and may act in national self-defense to protect U.S. persons and interests who are under continual threat of violent attack by certain al-Q'aida operatives planning operations against them. The public authority justification would apply to a lethal operation of the kind discussed in this paper if it were conducted in accord with applicable law of war principles. As one legal commentator has explained, "if a soldier intentionally kills an enemy combatant in time of war and within the rules of warfare, he is not guilty of murder," whereas, for example, if that soldier intentionally kills a prisoner of war - a violation of the laws of war—"then he commits murder." 2 LaFave, Substantive Criminal Law § 10.2(c), at 136; see also State v. Gut, 13 Minn. 341, 357 (1868) ("That it is legal to kill an alien enemy in the heat and exercise of war, is undeniable; but to kill such an enemy after he has laid down his arms, and especially when he is confined in prison, is murder."); Perkins & Boyce, Criminal Law at 1093 ("Even in time of war an alien enemy may not be killed needlessly after he has been disarmed and securely imprisoned...."). Moreover, without invoking the public authority justification by its terms, this Department's OLC has relied on the same notion in an opinion addressing the intended scope of a federal criminal statute that concerned the use of potentially lethal force. See United States Assistance to Countries that Shoot Down Civil Aircraft Involved in Drug Trafficking, 18 Op. O.L.C. 148, 164 (1994) (concluding that the Aircraft Sabotage Act of 1984, 18 U.S.C. § 32(b)(2) (2006), which prohibits the willful destruction of a civil aircraft and otherwise applies to U.S. government conduct, should not be construed to have "the surprising and almost certainly unintended effect of criminalizing actions by military personnel that are lawful under international law and the laws of armed conflict").

The fact that an operation may target a U.S. citizen does not alter this conclusion. As explained above, see supra at 3, the Supreme Court has held that the military may constitutionally use force against a U.S. citizen who is part of enemy forces. See Hamdi, 542 U.S. at 518 (plurality opinion); id. at 587, 597 (Thomas, J. dissenting); Ex parte Quirin, 317 U.S. at 37-38 ("Citizens who associate themselves with the military arm of the enemy government, and with its aid, guidance and direction enter [the United States] bent on hostile acts," may be treated as "enemy belligerents" under the law of war.). Similarly, under the Constitution and the inherent right to national self-defense recognized in international law, the President may authorize the use of force against a U.S. citizen who is a member of al-Qa'ida or its associated forces and who poses an imminent threat of violent attack against the United States.

In light of these precedents, the Department believes that the use of lethal force addressed in this white paper would constitute a lawful killing under the public authority doctrine if conducted in a manner consistent with the fundamental law of war principles governing the use of force in a non-intemational armed conflict. Such an operation would not violate the assassination ban in Executive Order No. 12333. Section 2.11 of Executive Order No. 12333 provides that "[n]o person employed by or acting on behalf of the United States Government shall engage in, or conspire to engage in, assassination." 46 Fed. Reg. 59,941,59, 952 (Dec. 4,1981). A lawful killing in self-defense is not an assassination. In the Department's view, a lethal operation conducted against a U.S. citizen whose conduct poses an imminent threat of violent attack against the United States would be a legitimate act of national self-defense that would not violate the assassination ban. Similarly, the use of lethal force, consistent with the laws of war, against an individual who is a legitimate military target would be lawful and would not violate the assassination ban.

IV.

The War Crimes Act, 18 U.S.C. § 2441 (2006) makes it a federal crime for a member of the Armed Forces or a national of the United States to "commit[] a war crime." Id. § 2441(a). The only potentially applicable provision of section 2441 to operations of the type discussed herein makes it a war crime to commit a "grave breach" of Common Article 3 of the Geneva Conventions when that breach is committed "in the context of and in association with an armed conflict not of an international character."[10] Id. § 2441(c)(3). As defined by the statute, a "grave breach" of Common Article 3 includes "[m]urder," described in pertinent part as "[t]he act of a person who intentionally kills, or conspires or attempts to kill... one or more persons taking no active part in the hostilities, including those placed out of combat by sickness, wounds, detention, or any other cause." Id. § 2441(d)(1)(D).

Whatever might be the outer bounds of this category of covered persons, Common Article 3 does not alter the fundamental law of war principle concerning a belligerent party's right in an armed conflict to target individuals who are part of an enemy's armed forces or eliminate a nation's authority to take legitimate action in national self-defense. The language of Common Article 3 "makes clear that members of such armed forces [of both the state and non-state parties to the conflict]... are considered as 'taking no active part in the hostilities' only once they have disengaged from their fighting function ('have laid down their arms') or are placed hors de combat; mere suspension of combat is insufficient." International Committee of the Red Cross, Interpretive Guidance on the Notion of Direct Participation in Hostilities Under International Humanitarian Law 28 (2009). An operation against a senior operational leader of al-Qa'ida or its associated forces who poses an imminent threat of violent attack against the United States would target a person who is taking "an active part in hostilities" and therefore would not constitute a "grave breach" of Common Article 3

V.

In conclusion, it would be lawful for the United States to conduct a lethal operation outside the United States against a U.S. citizen who is a senior, operational leader of al-Qa'ida or an associated force of al-Qa'ida without violating the Constitution or the federal statutes discussed in this white paper under the following conditions: (1) an informed, high-level official of the U.S. government has determined that the targeted individual poses an imminent threat of violent attack against the United States; (2) capture is infeasible, and the United States continues to monitor whether capture becomes feasible; and (3) the operation is conducted in a manner consistent with the four fundamental principles of the laws of war governing the use of force. As stated earlier, this paper does not attempt to determine the minimum requirements necessary to render such an operation lawful, nor does it assess what might be required to render a lethal operation against a U.S. citizen lawful in other circumstances. It concludes only that the stated conditions would be sufficient to make lawful a lethal operation in a foreign country directed against a U.S. citizen with the characteristics described above.


http://en.wikipedia.org/wiki/020413_DOJ_White_Paper
Zuletzt geändert von USA TOMORROW am Montag 11. Februar 2013, 17:05, insgesamt 1-mal geändert.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 16:41 hat geschrieben: Pakistan, Jemen, Somalia...

Inwiefern das (un)zulässig ist, ist ja die Frage. Die Tötung amerikanischer Staatsbürger ohne jeglichen Prozess dürfte zumindest mit dem 5. Verfassungszusatz kollidieren.

Wenn sich aber tatsächlich die Rechtsauffassung durchsetzt, dass die Regierung jeden, den ein hoher Regierungsbeamter des Terrorismus verdächtigt, hinrichten darf, hielte ich das doch für äußerst fragwürdig.
Kampfeinsätze würde ich nicht als "Hinrichtung" verstehen, sie müssen halt mit den Genfer Konventionen in Einklang stehen.
Nehmen wir als Beispiel die Operation Geronimo gegen Osama bin Laden. Das hätte man rein theoretisch auch mit einer Drohne ausführen können - oder ganz klassisch mit einem Bataillon Infanteristen.
Etwaige Kollateralschäden sind natürlich nicht "hübsch", aber doch wohl von der Konvention abgedeckt, sofern sie noch im Verhältnis zum militärischen Ziel stehen.

Gar kein Krieg wäre natürlich am Besten, aber alles per Gerichtsvorladung erledigen zu wollen, dürfte unrealistisch sein. Darüber dürfte wohl Einigkeit bestehen, so unschön es auch sein mag.
Zuletzt geändert von DarkLightbringer am Montag 11. Februar 2013, 17:26, insgesamt 1-mal geändert.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

DarkLightbringer » 11. Feb 2013, 17:25 hat geschrieben:Kampfeinsätze würde ich nicht als "Hinrichtung" verstehen, sie müssen halt mit den Genfer Konventionen in Einklang stehen.
Es geht hier nicht um den Einsatz von Drohnen im Kampfeinsatz, sondern um die Möglichkeit, amerikanische Staatsbürger, die des Terrorismus verdächtigt werden,
überall auf der Welt per Drohnenangriff zu töten.

Selbst den Gefangenen in Guantanamo wurde vom SCOTUS das Recht zugesprochen vor zivilen Gerichten gegen ihre Gefangennahme zu klagen.
Zuletzt geändert von USA TOMORROW am Montag 11. Februar 2013, 17:33, insgesamt 1-mal geändert.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Tantris
Beiträge: 37991
Registriert: Sonntag 22. Juni 2008, 09:13
user title: Sihanoukville

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Tantris »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 18:01 hat geschrieben: Aus welchem meiner Beiträge willst du das heraus gelesen haben?
Ist doch egal. Gib mir recht oder sag, was du ansonsten gemeint hast, aber halt nicht klar genug ausdrüücken konntest. Ist ja kein neuartiges problem bei dir....
Und wer ist für dich ein verfechter des rechts von minderjährigen auf kriegswaffen in dicht besiedelten gegenden?
Derjenige, der genau diese rechtslage für gut und richtig hält.

Bitte, versuche ein bisschen zu denken. Ein kleines bisschen, wenigsten.

Fragen wie ¨was ist ein verfechter von X¨ und weitere deutschlektionen solltest du lieber privat lernen und dann, mit tollem wissen gepolstert, dich in die diskussion stürzen. Mit sachbeiträgen und nicht nur mit dummen fragen.

BTW: Vergiss nicht zu schreiben, was du gemeint hast, falls ich dein posting falsch interpretiert haben sollte. Sich klar ausdrücken, kann dich ganz erheblich weiterbringen.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Tantris » 11. Feb 2013, 17:37 hat geschrieben:Ist doch egal. Gib mir recht oder sag, was du ansonsten gemeint hast, aber halt nicht klar genug ausdrüücken konntest. Ist ja kein neuartiges problem bei dir....
Ich denke ich habe mich ziemlich klar ausgedrückt.

Ich hielte es für problematisch, wenn sich die Rechtsauffassung durchsetzen würde, dass jeder, den ein hoher Regierungsbeamter des Terrorismus verdächtigt, per Drohnenangriff getötet werden darf.

Von dem, was du in meine Beiträge hereininterpretierst, habe ich nichts geschrieben.
Tantris » 11. Feb 2013, 17:37 hat geschrieben:Derjenige, der genau diese rechtslage für gut und richtig hält.
Gibt es da jemanden?
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
ToughDaddy
Beiträge: 36973
Registriert: Mittwoch 18. Juni 2008, 16:41
user title: Live long and prosper
Wohnort: Genau da

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von ToughDaddy »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 15:10 hat geschrieben:Interessant finde ich auch, dass die gleichen Leute, die es für verfassungswidrig und ein Verbrechen hielten, Terrorismusverdächtige ohne Prozess auf Guantanamo festzuhalten,
nun auf einmal kein Problem darin sehen, Terrorismusverdächtige ohne Prozess hinzurichten...
Stimmt sowas ist interessant.
Genauso aber, dass hier welche gegen die Einsätze sind, wo sie doch auch nix gegen Bomben gegen Terroristen haben samt Familien und anderen Zivilisten.
Genauso wie sie für die Ermordung von OBL waren.


@DarkLightbringer

Auch OBL war kein Kampfeinsatz. Sondern es war eine Hinrichtung.
Aber ist eben praktisch, wenn man jeden Toten als Kollateralschaden oder durch Kampfeinsatz Getöten ansehen kann.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

ToughDaddy » 11. Feb 2013, 18:56 hat geschrieben:Genauso aber, dass hier welche gegen die Einsätze sind, wo sie doch auch nix gegen Bomben gegen Terroristen haben samt Familien und anderen Zivilisten.
Genauso wie sie für die Ermordung von OBL waren.
Drohneneinsätze gegen Terroristen halte ich grundsätzlich für legitim.

Das Problem sind in meinen Augen die schwammigen und weit auslegbaren Formulierungen, die es im Grunde ermöglichen so ziemlich jeden per Drohnenangriff zu töten.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

ToughDaddy » Mo 11. Feb 2013, 19:56 hat geschrieben:
Stimmt sowas ist interessant.
Genauso aber, dass hier welche gegen die Einsätze sind, wo sie doch auch nix gegen Bomben gegen Terroristen haben samt Familien und anderen Zivilisten.
Genauso wie sie für die Ermordung von OBL waren.


@DarkLightbringer

Auch OBL war kein Kampfeinsatz. Sondern es war eine Hinrichtung.
Aber ist eben praktisch, wenn man jeden Toten als Kollateralschaden oder durch Kampfeinsatz Getöten ansehen kann.
In dem Papier oben heißt es beispielsweise: "The United States is in an armed conflict with al-Qa'ida and its associated forces, and Congress has authorized the President to use all necessary and appropriate force against those entities."

Bei der Operation gegen den Kommandeur OBL handelte es sich eindeutig um einen Militäreinsatz. Inklusive Feuergefechten, so weit wir wissen.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
ToughDaddy
Beiträge: 36973
Registriert: Mittwoch 18. Juni 2008, 16:41
user title: Live long and prosper
Wohnort: Genau da

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von ToughDaddy »

DarkLightbringer » Mo 11. Feb 2013, 19:35 hat geschrieben:
In dem Papier oben heißt es beispielsweise: "The United States is in an armed conflict with al-Qa'ida and its associated forces, and Congress has authorized the President to use all necessary and appropriate force against those entities."

Bei der Operation gegen den Kommandeur OBL handelte es sich eindeutig um einen Militäreinsatz. Inklusive Feuergefechten, so weit wir wissen.
Na klar. Man kann natürlich jedes Märchen glauben.


@usa

Das kommt natürlich hinzu. Aber es ist natürlich so, dass eben auch keine präzissen Schläge möglich sind, ganz davon abgesehen, dass ich eben von solche Hinrichtungen nichts halte, vor allem nicht, wenn man die Möglichkeit der Festnahme hat.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

DarkLightbringer » 11. Feb 2013, 19:35 hat geschrieben:
In dem Papier oben heißt es beispielsweise: "The United States is in an armed conflict with al-Qa'ida and its associated forces, and Congress has authorized the President to use all necessary and appropriate force against those entities."
Wenn es aber allein im Ermessensspielraum hoher Regierungsbeamter liegen soll, zu entscheiden, wer ein Terrorist ist und wer nicht,
führt das letztendlich dazu, dass die Regierung im Grunde jeden per Drohne töten lassen kann.
Zuletzt geändert von USA TOMORROW am Montag 11. Februar 2013, 19:47, insgesamt 1-mal geändert.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

ToughDaddy » 11. Feb 2013, 19:40 hat geschrieben:vor allem nicht, wenn man die Möglichkeit der Festnahme hat.
Auch hier ist die Formulierung im besagten white paper mehr als schwammig:

Second, regarding the feasibility of capture, capture would not be feasible if it could not be physically effectuated during the relevant window of opportunity or if the relevant country were to decline to consent to a capture operation. Other factors such as undue risk to U.S. personnel conducting a potential capture operation also could be relevant.

Einer dieser Gründe lässt sich wohl in so ziemlich jedem Fall finden. Schon allein, weil undue risk to U.S. personnel überhaupt nicht näher definiert wird.
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
Tantris
Beiträge: 37991
Registriert: Sonntag 22. Juni 2008, 09:13
user title: Sihanoukville

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Tantris »

[quote="[url=http://politik-forum.eu/viewtopic.php?p ... 0#p1837910]usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 18:41[/url]"][quote="[url=http://politik-forum.eu/viewtopic.php?p ... 2#p1837902]Tantris » 11. Feb 2013, 17:37[/url]"]Ist doch egal. Gib mir recht oder sag, was du ansonsten gemeint hast, aber halt nicht klar genug ausdrüücken konntest. Ist ja kein neuartiges problem bei dir....[/quote]
Ich denke ich habe mich ziemlich klar ausgedrückt.
[/quote]

Helau!

[quote]
[quote="[url=http://politik-forum.eu/viewtopic.php?p ... 2#p1837902]Tantris » 11. Feb 2013, 17:37[/url]"]Derjenige, der genau diese rechtslage für gut und richtig hält.[/quote]
Gibt es da jemanden?[/quote]

Nein, mein junge, ich werde dir nicht die agenda der NRA erklären oder dir vorhalten, was du hier schon alles gepostet hast....
Man muss nicht jede blödheit wiederholen. Musst du übrigens auch nicht. Echt!
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

ToughDaddy » Mo 11. Feb 2013, 20:40 hat geschrieben:
Na klar. Man kann natürlich jedes Märchen glauben.


@usa

Das kommt natürlich hinzu. Aber es ist natürlich so, dass eben auch keine präzissen Schläge möglich sind, ganz davon abgesehen, dass ich eben von solche Hinrichtungen nichts halte, vor allem nicht, wenn man die Möglichkeit der Festnahme hat.
Du glaubst ja auch irgendwas.

Ein Marschflugkörper oder eine Panzergranate ist auch unpräzise genug, um eine Gefährdung von zielnahen Personen nicht ausschließen zu können.

Eine Festnahme OBL´s wäre natürlich interessant gewesen, aber dann hätte man vlt. doch den Bundesmarshal und seinen Deputy schicken müssen anstelle einer militärischen Spezialeinheit. ;)
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
ToughDaddy
Beiträge: 36973
Registriert: Mittwoch 18. Juni 2008, 16:41
user title: Live long and prosper
Wohnort: Genau da

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von ToughDaddy »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 19:46 hat geschrieben: Auch hier ist die Formulierung im besagten white paper mehr als schwammig:

Second, regarding the feasibility of capture, capture would not be feasible if it could not be physically effectuated during the relevant window of opportunity or if the relevant country were to decline to consent to a capture operation. Other factors such as undue risk to U.S. personnel conducting a potential capture operation also could be relevant.

Einer dieser Gründe lässt sich wohl in so ziemlich jedem Fall finden. Schon allein, weil undue risk to U.S. personnel überhaupt nicht näher definiert wird.
Na Du weißt doch, einen Schwamm kann man besser in alle Ecken drücken. :|


@DarkLightbringer
http://www.politik-forum.eu/viewtopic.p ... 5#p1838165
Richtig. Und beim ersten Irakkrieg hat man noch das Märchen der präzisen Marschflugkörper gebracht.
Stimmt, eine militärische Spezialeinheit dient besser als Hinrichtungseinheit. Immerhin haben die weniger Skrupel durch jahrelange Ausbildung.
Benutzeravatar
USA TOMORROW
Beiträge: 41859
Registriert: Sonntag 1. Juni 2008, 21:40
user title: PRO LIFE
Wohnort: Lower Saxony

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von USA TOMORROW »

Tantris » 11. Feb 2013, 19:52 hat geschrieben:Helau!
Ein geniales Argument.
Tantris » 11. Feb 2013, 19:52 hat geschrieben:Nein, mein junge, ich werde dir nicht die agenda der NRA erklären oder dir vorhalten, was du hier schon alles gepostet hast....
Du meinst also auf der Agenda der NRA stünde das recht von minderjährigen auf kriegswaffen in dicht besiedelten gegenden?

Und ich soll etwas Derartiges auch irgendwo gefordert haben?

Diese gewagten Behauptungen kannst du sicherlich irgendwie belegen, oder? :D
"It is incorrect to say that biological data cannot be decisive. It is scientifically correct to say that an individual human life begins at conception."

Professor Micheline Matthews-Roth
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

ToughDaddy » Di 12. Feb 2013, 00:00 hat geschrieben:
Na Du weißt doch, einen Schwamm kann man besser in alle Ecken drücken. :|


@DarkLightbringer
http://www.politik-forum.eu/viewtopic.p ... 5#p1838165
Richtig. Und beim ersten Irakkrieg hat man noch das Märchen der präzisen Marschflugkörper gebracht.
Stimmt, eine militärische Spezialeinheit dient besser als Hinrichtungseinheit. Immerhin haben die weniger Skrupel durch jahrelange Ausbildung.
Eine Hinrichtung setzt ja den Gewahrsam des Delinquenten voraus. Nach den mir bekannten Versionen des Ablaufs war OBL jeweils ungefesselt und hielt die Hände in einer nicht überschaubaren Position. So weit ich weiß, schalten Spezialkommandos in einer potentiellen Gefahrenlage den Gegner einfach aus.

In Entebbe 1976 wurde ein Mann tragisch erschossen, weil er den Befreiern eigentlich danken wollte. Er war aufgesprungen, statt sich auf den Boden zu legen und wurde so fälschlich als Terrorist lokalisiert.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
ToughDaddy
Beiträge: 36973
Registriert: Mittwoch 18. Juni 2008, 16:41
user title: Live long and prosper
Wohnort: Genau da

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von ToughDaddy »

DarkLightbringer » Di 12. Feb 2013, 00:19 hat geschrieben:
Eine Hinrichtung setzt ja den Gewahrsam des Delinquenten voraus. Nach den mir bekannten Versionen des Ablaufs war OBL jeweils ungefesselt und hielt die Hände in einer nicht überschaubaren Position. So weit ich weiß, schalten Spezialkommandos in einer potentiellen Gefahrenlage den Gegner einfach aus.

In Entebbe 1976 wurde ein Mann tragisch erschossen, weil er den Befreiern eigentlich danken wollte. Er war aufgesprungen, statt sich auf den Boden zu legen und wurde so fälschlich als Terrorist lokalisiert.
Na klar doch, Spezialkommondos haben keinen Unbewaffneten keine Chance. Sind schon tolle Spezialkommondos. :D
Benutzeravatar
DarkLightbringer
Beiträge: 48078
Registriert: Montag 19. Dezember 2011, 16:49
user title: Vive la Liberté !

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von DarkLightbringer »

ToughDaddy » Di 12. Feb 2013, 07:50 hat geschrieben:
Na klar doch, Spezialkommondos haben keinen Unbewaffneten keine Chance. Sind schon tolle Spezialkommondos. :D
Solche Einsätze sind nicht ganz ungefährlich. Wer weiß, ob es nicht Sprengfallen oder Selbstschußanlagen gibt und verborgene Hände können ebenso eine Handgranate wie einen Sender halten.
Allgemein gesprochen, wenn man Krieg führt (Al Kaida), muss man mit einer robusten Reaktion rechnen.

Was hat das eigentlich mit Prinz Harry zu tun?

Die Bedenken von USAtom mögen verständlich sein, andererseits muss eine Regierung auch in irgendeiner Weise handeln können. Wie geht man denn gegen nichtstaatliche Akteure vor, die beispielsweise in Somalia eine Basis haben? Die Idee, einen Kommunalbeamten mit der Vorladung zum Gespräch vorbei zu schicken, dürfte wenig realistisch sein.
>>We’ll always have Paris<<
[Humphrey Bogart als Rick Blaine in >Casablanca<, 1942]
Benutzeravatar
ToughDaddy
Beiträge: 36973
Registriert: Mittwoch 18. Juni 2008, 16:41
user title: Live long and prosper
Wohnort: Genau da

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von ToughDaddy »

DarkLightbringer » Di 12. Feb 2013, 12:32 hat geschrieben:
Solche Einsätze sind nicht ganz ungefährlich. Wer weiß, ob es nicht Sprengfallen oder Selbstschußanlagen gibt und verborgene Hände können ebenso eine Handgranate wie einen Sender halten.
Allgemein gesprochen, wenn man Krieg führt (Al Kaida), muss man mit einer robusten Reaktion rechnen.

Was hat das eigentlich mit Prinz Harry zu tun?

Die Bedenken von USAtom mögen verständlich sein, andererseits muss eine Regierung auch in irgendeiner Weise handeln können. Wie geht man denn gegen nichtstaatliche Akteure vor, die beispielsweise in Somalia eine Basis haben? Die Idee, einen Kommunalbeamten mit der Vorladung zum Gespräch vorbei zu schicken, dürfte wenig realistisch sein.
Na klar doch, wo er sich doch völlig sicher in seinem Haus gefühlt hat.
Aber glaub ruhig seinen Darstellungen.

Mit Prinz Harry und den Drohnen hatte es soviel zu tun, dass man ohne Rücksicht auf irgendwelche Zivilisten usw. die Aktionen durchführt. Und mit Drohnen ist das natürlich noch einfacher, man ist noch mehr vom Geschehen abgekoppelt.

Aber zum Glück kann man immer vom Kollateralschaden sprechen. Das ist wenigstens genauso schön weg vom Geschehen.
Benutzeravatar
Cetric
Beiträge: 28
Registriert: Montag 3. Dezember 2012, 19:03

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Cetric »

DarkLightbringer » Mo 11. Feb 2013, 14:26 hat geschrieben:Die Regierung ist ja rechtlich beraten und hält die Ansicht offenkundig für wasserdicht, dass Kampfeinsätze abgedeckt sind.
Als wenn das menschlich vertretbarer wäre, dadurch, daß ein paar sesselfurzende US-Juristen ihr 'Placet' zu den Killereinsätzen gegeben haben. Die Opfer haben sicherlich keinerlei Trost dadurch, daß Winkeladvokaten ihr Leiden abgesegnet haben. Mein Schluß ist, daß Juristen auch nichts anderes sind als Killerdrohnen, wenn sie im Dienste ihrer Auftraggeber irgendein gelehrtes Schriftstück aufsetzen, wodurch solche Einsätze erst möglich werden...
http://www.cornuscopia.de - Heim der Online-Satirezeitschrift "Die Cornuscopia Parallelwelt Revue", erscheint monatlich im pdf-Format und die älteren Nummern kosten nichts.
Benutzeravatar
Cetric
Beiträge: 28
Registriert: Montag 3. Dezember 2012, 19:03

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Cetric »

usaTomorrow » Mo 11. Feb 2013, 15:01 hat geschrieben: Die Drohnenangriffe finden aber größtenteils außerhalb von Kriegsgebieten statt.

Wird in dem white paper ein Einsatz von Drohnen im Inland ausgeschlossen?

Wenn nicht, dann wird das der nächste logische Schritt sein, wenn die Öffentlichkeit in den USA nichts dagegen unternimmt sondern kritiklos alles bejubelt als 'patriotisch'.
Es gibt ja einige Amerikaner, die eine Bürgerkriegssituation zwischen Federal Government und der Bevölkerung auf sich zukommen sehen. Keine Frage, daß dann auch Drohnen am Himmel erscheinen werden.
http://www.cornuscopia.de - Heim der Online-Satirezeitschrift "Die Cornuscopia Parallelwelt Revue", erscheint monatlich im pdf-Format und die älteren Nummern kosten nichts.
Benutzeravatar
Cetric
Beiträge: 28
Registriert: Montag 3. Dezember 2012, 19:03

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Cetric »

Für mich sind Kampfdrohnen eine feige Art Krieg zu führen.
Warum 'feige'?
- Weil der Aggressor am Joystick selbst keine Sekunde in Gefahr ist, er ist kein Soldat mehr, sondern eher sowas wie ein Henker, der eine Exekution vornimmt. Krieg ist natürlich immer Krieg; Töten oder Getötet werden. In seinen besseren Zeiten hatte der Krieg aber auch ritterliche Züge und man befolgte (mehr oder minder) einen Ehrenkodex. Dazu gehörte zum Beispiel, einen Unbewaffneten (oder Frauen, Kinder) nicht einfach umzulegen. Wir haben einen eingebaute Hemmschwelle, einen Wehrlosen niederzumachen. Die Drohne ist eine Maschine, ein Roboter. Sie kennt höchstens mechanische oder elektronische Defekte (Glückssache), aber keine Skrupel. Der Typ in der Luftwaffenbasis, tausende Kilometer hinter der Front, der den Knopf drückt, hat wohl im seltensten Fall einen Skrupel. Für ihn sieht das ganze nicht anders aus wie die Computerspiele, die er nach Dienstschluß vielleicht zuhause benutzt. Er sieht nur Figuren auf einem Videoschirm (im Computerspiel sind sie eher noch als Lebewesen zu erkennen als im Drohneneinsatz), warum sollte er auf diesem Abstraktionsgrad Mitleid empfinden?

Diese feige Art Krieg zu führen bringt der Militärmacht USA auch keine 'Ehre' ein, wenn man mir den archaischen Begriff erlaubt (der aber zweifellos früher im Krieg eine große Rolle spielte), denn was soll die Gegenseite anderes empfinden als Abscheu dagegen, so chancenlos weggebombt zu werden? Es findet ja nicht mal ein richtiger Kampf statt, bei dem man seine Kräfte messen könnte. Die Gegenseite wird sich nur als Opfer vorkommen. Und nicht als wirklich besiegt. Aus dieser Haltung heraus kann man Generationen lang Guerrilla führen!
http://www.cornuscopia.de - Heim der Online-Satirezeitschrift "Die Cornuscopia Parallelwelt Revue", erscheint monatlich im pdf-Format und die älteren Nummern kosten nichts.
Benutzeravatar
MG-42
Beiträge: 3906
Registriert: Mittwoch 4. Juni 2008, 18:12
Wohnort: U.S.A.

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von MG-42 »

LOLZ. Und Artillerie, Feuerwaffen und die heimtückische Armbrust verbieten wir auch gleich mit. :rolleyes:
Benutzeravatar
Cetric
Beiträge: 28
Registriert: Montag 3. Dezember 2012, 19:03

Re: Kampfdrohnen - töten wie Prinz Harry im Computerspiel

Beitrag von Cetric »

MG-42 » So 21. Apr 2013, 17:39 hat geschrieben:LOLZ. Und Artillerie, Feuerwaffen und die heimtückische Armbrust verbieten wir auch gleich mit. :rolleyes:
Dabei ist ja noch Gegenwehr möglich, da die genannten Waffen die Präsenz auf dem Schlachtfeld erfordern.
Vielleicht hast du meine Kernaussage nicht verstanden?

Übrigens hat man im Mittelalter tatsächlich die Armbrust aus demselben Grund zu bannen versucht oder wenigstens auf die Anwendung gegen nicht-christliche Kombattanten begrenzen wollen. Tatsächlich konnte die Armbrust fast jeder Idiot bedienen, während der Bogen eine Meisterschaft erfordert, und Nahkampfwaffen erst recht.

Übertragen auf heute kann man sagen: Flugdrohnen vom sicheren Sessel aus mit dem Joystick wie im Computerspiel lenken kann wohl auch jeder Idiot.
http://www.cornuscopia.de - Heim der Online-Satirezeitschrift "Die Cornuscopia Parallelwelt Revue", erscheint monatlich im pdf-Format und die älteren Nummern kosten nichts.
Antworten